4,140
ページ
Minecraft 21w20a
エディション

種類

スナップショット

リリース日

2021年5月19日

親バージョン

1.17

ダウンロード

クライアント (.json)
サーバー

難読化マップ

クライアント
サーバー

プロトコルバージョン

 dec: 1073741852
 hex: 4000001C

データバージョン

2715

21w20a[1] は2021年5月19日にリリースされたJava Edition 1.17の22番目のスナップショットであり、バグを修正した。バグのほとんどは、axolotlの動作と世界の生成の問題に関連している。

追加[]

一般[]

NBT
  • HasVisualFire NBTタグを追加した。
    • このタグが付いたエイエンティティは、実際には燃えていなくても燃えているように見える。
タグ

変更[]

ブロック[]

Glow Lichen
  • 1ブロックのスペースに複数ある場合、正しい量のGlow Lichenをドロップするようになった。
Rooted Dirt
ストラクチャーブロック
  • 全ての非表示のブロックは、保存モードのストラクチャーブロックによって小さな立方体として表示されるようになった。以前はバリアブロックlight blocksはまったく表示されなかった。[3][4]
    • 空気の変種はまだ全て同一に見え、区別されていない。
空気洞窟の空気奈落の空気 ストラクチャーヴォイド バリアブロック light blocks
以前 Air (shown) JE2.png 80px Blank.png Blank.png
アップデート後 Air (shown) JE2.png 80px 80px 80px

アイテムtems[]

Big Dripleaf
  • Big Dripleafのインベントリモデルを微調整した。
Light
  • スタック番号との重複を防ぐために、light blocksのインベントリアイコンのテクスチャを変更した。

Mob[]

Axolotl
  • 水中にいるときだけ死んだふりをするようになった。
  • 現実のAxolotlは生きた魚を食べるため、熱帯魚を餌にすることはできなくなり、熱帯魚のバケツだけを与えることができる。[5]
  • 熱帯魚のバケツを与えると、バケツの代わりに水バケツを返す。
ラマ

ワールド生成[]

Amethyst Geodes
  • より希少になった。

一般[]

距離効果
  • minecraft:location_checkの精度低下の問題を修正した。[6]
ナレーター
  • GUIナレーションにはホバーされた要素またはフォーカスされた要素の位置と使用法が含まれるようになった。
タグ
  • bee_growablesブロックタグにcave_vines_plantを追加した。
    • cave_vines ブロックはすでに入っていた。
  • axolotl_tempt_itemsアイテムタグから熱帯魚を削除した。
テキスト
  • Changed the strings "Chat disabled by launcher option, cannot send message" and "Chat not allowed by account settings, cannot send message" to "Chat disabled by launcher option. Cannot send message" and "Chat not allowed by account settings. Cannot send message", respectively.

修正[]

70個のバグを修正
1.17以前にリリースされたバージョンから
  • MC-610 – 草、花、僧正の雪が新しく生成されるチャンクにおいて正しく生成されない。
  • MC-102220 – ストラクチャーブロックのGUIにおいて、"Shou Invisible Blocks"が選択されているにもかかわらずバリアブロックが表示されない。
  • MC-149777 – Crash when loading world: java.util.ConcurrentModificationException when using Java 11 or above.
  • MC-172304 – ピグリン、ピグリンブルート、ホグリン、ゾグリン、ウーパールーパーが仲間を攻撃する。
  • MC-189535 – クリエイティブモードで魚を捕まえるとき、新しいバケツが付与されない。
  • MC-191338 – Name color for Minecart with Command Block is incorrect.
  • MC-192591 – Name color for Structure Void is incorrect.
  • MC-198200 – Crash when leaving out processors in a template pool: java.lang.IllegalArgumentException: bound must be positive.
  • MC-220694 – Name color for knowledge book is incorrect.
  • MC-223322 – Chorus flowers can be broken with projectiles in spawn protection.
1.17の開発版から
  • MC-203712 – Amethyst Geodes cause floating water/lava to generate when intersecting water/lava caves/pools.
  • MC-203867 – Amethyst geodes can overwrite bedrock.
  • MC-204393 – Lava Cauldron emits redstone signal strength 1 instead of 3.
  • MC-204902 – Dirt paths are no longer compatible with the programmer art resource pack.
  • MC-205104 – Rideable mobs are not affected by powder snow's freezing effect while being ridden.
  • MC-205120 – Freezing hearts aren't displayed properly in Programmer Art resource pack.
  • MC-205250 – Amethyst geodes can generate in a stronghold and can potentially destroy the end portal frames.
  • MC-205680minecraft:location_check predicate floating point imprecision.
  • MC-206107 – Parrots sitting on shoulders do not freeze in powder snow.
  • MC-206131 – Amethyst blocks are transparent / don't conduct Redstone.
  • MC-206601 – Potion particles are showing when looking through spyglass.
  • MC-206839 – Pointed dripstones cause extreme durability damage to helmets.
  • MC-207324 – Mobs and particles sometimes don't fully render behind stained or tinted glass.
  • MC-207366 – Trying to modify the world height of a world after it's already been generated gives a null pointer exception.
  • MC-208586 – Axolotls get stuck and spin constantly on top of lily pads.
  • MC-208589 – Axolotls have a swimming animation (move their body up- and downwards) when on land.
  • MC-208601 – Axolotls do not avoid lava when pathfinding.
  • MC-208617 – Axolotls sometimes twitch rapidly when adjusting their rotation.
  • MC-208641 – Axolotl movement glitch on stairs.
  • MC-208649 – Breeding axolotl with a bucket of tropical gives back a bucket instead of a water bucket.
  • MC-208654 – Collecting an axolotl with a water bucket in creative mode replaces the original bucket.
  • MC-208675 – Axolotls sometimes use walking animation when in shallow water.
  • MC-208682 – Axolotls frequently get stuck inside of waterlogged blocks.
  • MC-208691 – Axolotls play dead even when they take damage without being attacked by an entity.
  • MC-208735 – Axolotls attempt to pathfind towards unreachable water, then start spinning, eventually drying out and dying.
  • MC-209324 – Pointed Dripstone can be broken with tridents in spawn protection.
  • MC-212125 – Only one glow lichen drops when using shears on multiple in a single block space.
  • MC-212531 – Shulkers can rotate their heads up and down.
  • MC-212931 – Fire extinguishing sound doesn't play when mobs are extinguished with rain/water.
  • MC-214041 – Mob can't properly or difficult walk on big dripleaf, when the big dripleaf is 4 blocks or more from the ground.
  • MC-214909 – Top half of a small dripleaf can turn into a ghost block when placing it in water while the water is being removed.
  • MC-215665 – Amethyst Geodes can overlap with dungeons.
  • MC-216214netherrack_replace_blobs with water as target crashes the game.
  • MC-216980 – Comma splices in two source strings (EN_US).
  • MC-217113 – Foxes spawned inside of powder snow sleeps.
  • MC-217608 – The big dripleaf texture is not vertically centered.
  • MC-217742 – Campfires and TNT can be lit by players using arrows shot from flame bows in spawn protection.
  • MC-219856 – F3 + L isn't sorted alphabetically in the debug screen.
  • MC-219870 – The Mojang loading screen upon start up flashes black.
  • MC-220063 – Sweet berries and glow berries sound events are named extremely differently.
  • MC-220128 – Parity Issue: Rooted dirt won't turn into the dirt and drop roots item after tilling with hoe in Java.
  • MC-220867 – Fossils can generate through bedrock.
  • MC-221566 – Name color for light is incorrect.
  • MC-221694 – Strays do not spawn in powder snow.
  • MC-221833 – Light blocks are not shown within structure block bounds with Show Invisible Blocks on.
  • MC-221863 – Powder Snow can be broken by players on fire in spawn protection.
  • MC-221984 – Collecting an axolotl in a bucket and then placing it resets its kill cooldown.
  • MC-222002 – Light item displays the wrong level number.
  • MC-222116 – Splash water bottles doesn't extinguish candle cakes.
  • MC-222797 – Axolotl can be bred with just tropical fish items, not just bucket ones.
  • MC-223372 – You can decrease the level of a water or powder snow cauldron, through the use of an entity on fire in spawn protection.
  • MC-224320minecraft.used:minecraft.potion doesn't increase when filling a partially filled cauldron with a water bottle.
  • MC-224322 – Powder snow can create ghost blocks in creative mode.
  • MC-224480 – Powder snow doesn't melt into water in cauldrons.
  • MC-224482 – Superflat presets no longer generate with decorations.
  • MC-225078 – Upgrading from 1.12.2 and below will cause items to lose enchantments.
  • MC-225253 – Dying in a nether portal softlocks the player on the "You Died!" menu.
以前の開発版から
  • MC-225347cave_vines_plant isn't in #bee_growables.
  • MC-225352 – Geodes have not been made "significantly rarer".
  • MC-225360 – Cannot resolve SRV records: unknown host.

動画[]

slicedlimeの動画:

トリビア[]

・このスナップショットで修正されたMC-610は約8年半前に報告された。

参考文献[]

  2. MC-220128
  3. MC-102220
  4. MC-221833
  5. MCPE-123573 – resolved as "Works As Intended"
  6. MC-205680