もっと見る

4,150
ページ
Minecraft 1.17.1
1.17.1 banner.jpg
Java Edition 1.17.1.png
エディション

リリース日

2021年7月6日

開発版
プレリリース (1)

ダウンロード

クライアント (.json)
サーバー
Data pack

難読化マップ

クライアント
サーバー

プロトコルバージョン

756

データバージョン

2730

1.17.1の他の
エディション

1.17.1は、2021年7月6日にリリースされたJava Editionのマイナーアップデートである。このアップデートでは、いくつかのゲームの仕組みの変更や、バグの修正が行われた[1]

追加要素[]

全般[]

死亡メッセージ
  • 一部の水生Mobに対するこれまで翻訳されていなかった2つの死亡メッセージに、メッセージが割り当てられた。
    • <名前>は脱水で死んだ
    • <名前>は<名前>から逃れようとして脱水で死んだ
言語
  • 漢文が追加された [fn 1]

変更要素[]

ブロック[]

大釜
  • 粉雪がこれまでの2倍の速度で溜まるようになった。

アイテム[]

望遠鏡
  • 手に持っている際のテクスチャが調整され、裏側にガラスが追加された。

Mob[]

ウーパールーパー
  • 青いウーパールーパーが繁殖でのみスポーンするようになった。
ドラウンド
  • 銅インゴットのドロップ率が5%から11%になり、ドロップ増加のエンチャント1レベルにつき増加するドロップ率が1%から2%になった。
    • この変更はBedrock Editionのドロップ率に合わせたものである。
ヤギ
  • 通常のヤギを繫殖させたときに、2%の確率で叫ぶヤギがスポーンするようになった。
  • ヤギのステータス効果が、ジャンプまたは突進しているときにも適用されるようになった。
ゾンビ村人ゾンビハスクドラウンド
  • 輝くイカスミを拾わなくなった。
    • これにより、ヒカリイカのドロップアイテムを拾ってもゾンビが残ることがなくなった。

全般[]

プロトコル
  • サーバーのアドレスにSRVレコードを使用している場合に、ホスト名(hostname)およびポート番号(port)フィールドのハンドシェイクパケットのパディング方法が1.17以前のものに戻された。
    • これにより、これらのフィールドにパディングされたデータには、SRVレコードに示されたアドレスとポートを使用するようになった。
フォント
  • 文字が追加された。
    • 通貨記号と新しい絵文字が含まれる。
    • 新たな文字は次の通りである:✂🍖🪣🔔⏳⚑₠₡₢₣₤₥₦₩₫₭₮₰₱₲₳₵₶₷₸₹₺₻₼₿
言語
  • 翻訳が不完全なため、以下の言語が削除された。
    • ドイツ語(東アルゴイ) [fn 2]
    • マン島語
    • シチリア語 [fn 3]
ログ
  • 名前付きのMobの死亡がログに残るようになった。

修正[]

46個のバグを修正
1.17以前にリリースされたバージョンから
  • MC-123654 – Sun, moon, and/or clouds are not showing if render distance is below 4.
  • MC-131290 – Enchantments are saved as shorts, but are loaded as and function with integer values.
  • MC-156155 – Turkish lira sign () appears as in the game.
  • MC-194736 – Duplicate text mapping for U+00B7.
  • MC-196999U+1FEC is wrong in Minecraft's font.
  • MC-223350 – Loaded chunks sometimes don't render until the player moves their head slightly.
  • MC-224894 – Light tickets are released too early.
1.17から
  • MC-213986 – Pistons and dispensers can be used to create ghost blocks using powder snow.
  • MC-219018 – Ghost items can be created using /item (server doesn't update client inventory correctly).
  • MC-219290 – Calcite is too quiet compared to other blocks.
  • MC-221656 – Creative mode obtained bucket of axolotl/tropical fish only spawns one kind axolotl/tropical fish.
  • MC-222731 – Captured axolotl constantly tries to leave water.
  • MC-223368 – Strength and weakness potions / custom attack damage attributes does not change damage from goats.
  • MC-225816 – Hanging Roots appear large when an item entity.
  • MC-226461 – Logs can be replaced with stone near lava pools.
  • MC-226505 – Goat's long jump is not affected by the jump boost effect.
  • MC-226512 – Goats do not use the damage of held items when ramming entities.
  • MC-226926 – Emerald ore generates too often.
  • MC-226948 – Withers are now affected by potion effects.
  • MC-227387 – World gen datapacks will likely crash or softlock the game.
  • MC-227435 – Lag when placing heads of non-existent players when on servers.
  • MC-227483root_system feature config's codec uses a wrong field.
  • MC-227520 – Overworld Fossils always generate at bedrock level.
  • MC-227557 – End portal texture appears stretched after world conversion.
  • MC-227618 – Small dripleaf is consumed without being placed when used on tall seagrass.
  • MC-227651 – Group for lapis lazuli ore smelting and blasting recipes is misspelled.
  • MC-227821 – Client crash when trying to create/edit realm immediately after deleting previous one.
  • MC-227891 – Ender pearls despawn when a player logs out of a server.
  • MC-228219 – Thrown ender pearls disappear upon entering the exit end portal.
  • MC-228343java.lang.NullPointerException when random_selector default feature isn't found.
  • MC-228430 – Very long loading pause while booting the game ("Failed to add PDH Counter", caused by oshi).
  • MC-228599 – Attempting to walk through flowing water constantly switches the player from swimming into normal mode.
  • MC-228802 – Chunks not loading on a server / Cannot invoke cmq.a(int, int, int) because is null.
  • MC-228828 – Specifying the --server parameter when starting the game, causes the game to crash.
  • MC-228858 – Axolotls despawning though named and on leashes.
  • MC-229169 – Piglins can no longer hear players breaking protected blocks through walls.
  • MC-229191 – Diamond ore distribution changed between 1.16.5 and 1.17.
  • MC-229246 – Piglins and piglin brutes no longer call other piglins after attacking one of them behind walls.
  • MC-229299 – Blue axolotls can spawn naturally.
  • MC-229441 – You can steal the item a villager is holding for trade by killing it.
  • MC-229614 – Wandering Trader obtained tropical fish are only white kob.
  • MC-230716death.attack.dryout and death.attack.dryout.player display raw translation strings (are untranslated).
その他
  • 金床の増殖バグ
  • クラッシュの修正
  • 非公開のバグの修正
  • 一部の致命的なバグの修正

脚注[]

  1. 「Minecraft Java Edition 1.17.1」 – Minecraft.net、2021年7月6日

注釈[]

  1. 19w34a以降のバージョンでも利用可能だった。
  2. 1.15のリソースからも削除された。
  3. 1.15および1.16のリソースからも削除された。