この記事は書きかけです。 
あなたが内容を拡充してみませんか?
Clock JE3.gif
この記事は内容の更新を必要とします。 
Information icon.svg
この項目はBedrock Edition限定の要素です。 
この記事は内容の改訳が必要な可能性があります。 
執筆されている内容は不適切、不正確な翻訳かもしれません。

世界で試験的なゲームプレイを使用するときの、拒否するかを選択する事項

試験的なゲームプレイ(英:Experimental Gameplay)とは、Bedrock Edition限定のオプションである。プレイヤーは未完成の機能や進行中の機能をテストできるが、トグルすることでプレイヤーは早期に今後のアップデートの内容を使うことができる。

また 試験機能には種類がありいくつかの試験的機能を試すことができる

しかし不安定な状態なので自己責任である

トグル[]

試験的なゲームプレイは、世界を新しく作成のオプション内にある。このオプションを有効にすると、実績の解除ができなくなり、一度有効にすると、無効化できなくなる。一度、作成されたことのある世界でこのオプションを有効にすると、"[EX]"がその世界の名前の先頭に付く。元の世界を試験的なゲームプレイにすると、新しく作成される世界は、元の世界とは別の世界となり、その世界同士が繋がっていない。

特徴[]

試験的なゲームプレイの特徴は、将来追加予定の要素を、試験的なゲームプレイを遊ぶを有効にすることによって、使えるところである。BetaではないBedrock Edition 1.16.0では、この機能が使われることは無かった。

現在は新しくワイルドアップデートの試験的機能が追加されている (蛙のみ)

歴史[]

1.4.0beta 1.2.13.8試験的なゲームプレイのオプションが追加された。
皮を剥いだ木、プリズマリン階段ハーフブロックトライデント溺死ゾンビと、新しい泳ぎのアニメーションが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.2.20.1オウムガイの殻が試験的なゲームプレイに追加された。
release溺死ゾンビとオウムガイの殻を除く全ての要素が試験的なゲームプレイから外された。
1.5.0beta 1.5.0.0溺死ゾンビとオウムガイの殻も、試験的なゲームプレイから外された。
1.7.0beta 1.7.0.2スコアボードコマンドと基本的なスコアボードの仕組みが追加された。
beta 1.7.0.7スコアボードが試験的なゲームプレイから外された。
1.8.0beta 1.8.0.10クロスボウと専用のエンチャントが、試験的なゲームプレイに追加された。
1.9.0beta 1.9.0.0略奪者竹林が試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.9.0.2新しい多くの職業ブロックが、試験的なゲームプレイを無視して利用可能になった。
beta 1.9.0.3Minecraft script engineが試験的なゲームプレイに追加された。
1.10.0beta 1.10.0.3コンポスター焚き火、新しいストーンカッタースイートベリーラヴェジャー行商人ピリジャーの前哨基地、新しい村人_v2ゾンビ_村人_v2が、試験的なゲームプレイ限定で追加された。
クロスボウ略奪者ランタンエンティティが、試験的なゲームプレイから外された。
1.11.0beta 1.11.0.1襲撃隊の大将襲撃と、ステータス効果である凶兆村の英雄が、試験的なゲームプレイに追加された。
竹林が、試験的なゲームプレイから外された。
beta 1.11.0.3矢細工台鍛冶台スイートベリーラヴェジャー、新しいピリジャーの前哨基地、新しいゾンビ村人、新しい村人が試験的なゲームプレイから外された。
beta 1.11.0.4行商人が試験的なゲームプレイから外された。
release襲撃隊の大将襲撃とステータス効果である凶兆村の英雄が、試験的なゲームプレイから外された。
1.13.0beta 1.13.0.1試験的なゲームプレイで、保存とロードがストラクチャーブロックで使用できるようになった。
1.16.0beta 1.16.0.51ターゲットが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.0.57ターゲットストラクチャーヴォイドストラクチャーブロックが試験的なゲームプレイから外された。
ロデストーンが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.0.63ロデストーンの機能が試験的なゲームプレイから外された。
1.16.100beta 1.16.100.55「オリジナルバイオームの作成」、「試験的なスクリプトアドオン」、「次のゲームプレイアップデート」が試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.100.56「試験的なアドオンの機能」が試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.100.57「ホリデークリエーター機能」が試験的なゲームプレイに追加された。
洞窟と崖アップデートに備えて「次のプレイアップデート」が削除された。
1.16.200beta 1.16.200.52「洞窟と崖」が追加された。
ヤギヤギの角粉雪が試験的なゲームプレイに追加された。
releaseヤギヤギの角粉雪 が試験的なゲームプレイから外された。
1.16.210beta 1.16.210.53 粉雪入りバケツが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.210.56Added
鍾乳石スカルクセンサーが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.210.57銅ブロック関連のブロック、銅インゴット,、銅鉱石避雷針が試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.210.59輝くイカ墨額縁輝くイカが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.210.60輝くイカ墨額縁輝くイカが一時的に削除された。
「GameTestFrameworkを有効にする」が追加された。
release洞窟と崖アップデートの機能が外された。
1.16.220beta 1.16.220.50山岳バイオームが試験的なゲームプレイに追加された。
試験的なゲームプレイで建築高度制限が320に変更された。
輝くイカ墨額縁輝くイカが再び追加された。
鍾乳石ブロックが試験的なゲームプレイで追加された。
試験的なゲームプレイで鉱石のテクスチャが変更されるようになった。
beta 1.16.220.52ツツジツツジの葉大きなドリップリーフ小さなドリップリーフ垂れ根苔ブロック苔のカーペット根付いた土胞子の花グロウベリー が試験的なゲームプレイに追加された。
建築可能な高度の範囲が384ブロックに追加された。
release洞窟と崖の機能が試験的なゲームプレイから外された。
1.17.0beta 1.16.230.50ヒカリゴケが試験的なゲームプレイに追加された。
beta 1.16.230.52 ウーパールーパー深層岩関係のブロック試験的なゲームプレイに追加された。
「今後のクリエイター機能」が追加された。
beta 1.16.230.56チーズ洞窟、スパゲッティ洞窟、帯水層が追加され洞窟の生成が一新された。
beta 1.17.0.50アメジストの塊アメジストブロックアメジストの芽芽生えたアメジスト 遮光ガラス, 凝灰岩, 方解石, 玄武岩望遠鏡金属の原石繁茂した洞窟金属の原石ブロックが試験的なゲームプレイに追加された。
ヒカリゴケ、粉雪、粉雪入りのバケツが試験的なゲームプレイから外された。
beta 1.17.0.52All above features and changes, except for the revamped cave generation, new mountain biomes, sculk sensor, and goat horns, are no longer available only behind experimental gameplay.
beta 1.17.0.56Added lava aquifers, which are only available behind experimental gameplay.
Added description for Experimental features in the world creation screen.
Added a warning message when attempting to load an experimental world.
Added "Experimental" label to indicate the world is experimental in the world menu.
beta 1.17.0.58Description changes in the previous beta were removed.
releaseRemoved "Caves and Cliffs" toggle in the full release.
All Caves and Cliffs: Part II content were removed in the full release.
1.17.10beta 1.17.10.20Description changes in beta 1.17.0.56 was re-added.
releaseAdded "Caves and Cliffs" toggle in the full release for all platforms.
1.17.30beta 1.17.20.22Hostile mob spawning has been changed to only spawn at light level 0 behind experimental gameplay.
beta 1.17.30.21Re-added "Experimental Molang Features" toggle.
beta 1.17.30.23Terrain now generates using the multi-noise biome source type behind experimental gameplay.
Added noodle caves behind experimental gameplay.
Added ore veins behind experimental gameplay.
1.17.40beta 1.17.40.20Deepslate now generates below Y=0, gradually replacing stone and then fully replaces it at Y=-8 behind experimental gameplay.
Added the stony peaks biome behind experimental gameplay.
Clouds now float between layers 192 and 196 behind experimental gameplay.
1.18.0beta 1.18.0.20All above features and changes related to new world generation, new mountain biomes, revamped cave generation, sculk sensors, and goat horns are no longer available only behind experimental gameplay.
Removed the "Caves & Cliffs" toggle as the result.
beta 1.18.0.22Added "Vanilla Experiments" toggle.
Goat horns and sculk sensors have been moved behind the new experimental gameplay toggle.
Added sculk blocks, sculk catalysts, sculk shriekers, and sculk veins, which are only available behind experimental gameplay.
1.18.10beta 1.18.10.21Added "Wild Update" toggle.
Sculk blocks, sculk catalysts, sculk sensors, sculk shriekers, and sculk veins have been moved behind the new Wild Update experimental toggle.
beta 1.18.10.24Added frogs, tadpoles, frog egg, and bucket of tadpole, which are only available behind experimental gameplay.
beta 1.18.10.26Added froglight blocks, which are only available behind experimental gameplay.
1.18.30beta 1.18.20.21Removed the "Additional Modding Capabilities" toggle.
beta 1.18.30.22Added allays behind experimental gameplay.
beta 1.18.30.26Added copper horns behind the "Vanilla Experiments" toggle.
beta 1.18.30.28Added chest boats and the deep dark behind the "Wild Update" toggle.
beta 1.18.30.32Added the warden, ancient cities, and reinforced deepslate behind the "Wild Update" toggle.
1.18.31Added “Spectator Mode” toggle and moved spectator mode behind it.
1.19.0beta 1.19.0.20All above features with the exception of goat horns, copper horns, and spectator mode are no longer behind experimental gameplay.
beta 1.19.0.24Copper horns have been removed.
beta 1.19.0.28Goat horns are no longer behind experimental gameplay.
開発中のBedrock Edition
1.19.10beta 1.19.10.24Removed the "Wild Update" and "Vanilla Experiments" toggles.