A Teremtmények élő, mozgó entitások.

Keletkezés

A teremtmények több módon is létrejöhetnek. Legtöbbjük természets módon, a fénytől és a biomtól függően, gyakran csapatokban. A legtöbb passzív állatot lehet etetni, és ezáltal az adott fajból egy ,,bébi" teremtmény keletkezik. Természetesen semmilyen teremtmény nem jöhet létre átlátszó/áttetsző blokkra, vízbe (kivéve a tintahalak és az őrszemek), fél blokkra és lávába. Kivételek a szörnyidézőből teremtettek, amelyek bárhova létrejöhetnek, akár a levegőbe is.

Vannak teremtmények, amelyeket a játékosnak kell megépítenie. Ilyen a Wither, a Hógólem és a Vasgólem (utóbbi természetesen is keletkezhet falvakban).

Továbbá, a játékos megidézhet bármilyen teremtményt a /summon paranccsal, ha a csalások engedélyezve vannak.

Viselkedés

A teremtmények a Minecraft világának részei, pont mint a játékos: hat rájuk a fizika, és sebződnek. Néhány teremtmény immunis bizonyos veszélyekre, mint például az alvilági teremtmények a tűzre. Valamennyi képes csillét vezetni, néhányuk képes létrát mászni. Ha meghalnak, zsákmányt dobnak, amik hasznosnak lehetnek. Sok teremtmény speciálisan támadja meg a játékost.

Minden teremtménynek a játékban van mesterséges intelligenciája, ami meghatározza a viselkedésüket és mozgásukat. A teremtmények általában csak véletlenszerű irányokba néznek.

A teremtmények listája

A teremtmények a természetük szerint vannak osztályozva. További információkért lásd a saját oldalukat.

Megjegyzés: A lista a Java Edition szerint készült. Platformonként változhat.

Passzív teremtmények

SheepFace.png
ChickenFace.png
SkeletonHorseHead.png
BatFace.png
Villagerhead.png
PigFace.png
MooshroomFace.png
Rabbiticon.png
CowFace.png
Squidface.png
SalmonBody.png
CodBody.png
TurtleFace.png
Bárány Csirke Csontvázló Denevér Falusi Malac Gombatehén Nyúl Tehén Tintahal Lazac Tőkehal Teknős
ClownfishBody.png
PandaFace.png
FoxFace.png
CatFace.png
WanderingTraderFace.png
StriderFace.png
Trópusi hal Panda Róka Macska Vándorkereskedő Álomfutó

Semleges teremtmények

CaveSpiderFace.png
EndermanFace.png
PolarBearFace.png
SpiderFace.png
ZombifiedPiglinFace.png
BeeFace.png
PiglinFace.png
DolphinHead.png
PufferfishFace.png
Bányapók Enderman Jegesmedve Pók Élőhalott piglin Méh Piglin Delfin Gömbhal

Ellenséges teremtmények

Witchface2.png
Vex Head.png
Vindicator Head.png
CreeperFace.png
Chickenjockey.png
SkeletonFace.png
SkeletonRiderFace.png
ZombieVillagerHead.png
EndermiteFace.png
SilverfishFace.png
GhastFace.png
PhantomFace.png
Boszorkány Bosszancs Bosszúálló Creeper Csirkelovas Csontváz Csontvázlovas Zombi falusi Végbogár Ezüstmoly Szellem Fantom
Evoker Head.png
HuskFace.png
StrayFace.png
Magma Cube Face.png
SlimeFace.png
Blaze Face.png
GuardianFace.png
SpiderJockeyFace.png
ShulkerFace.png
Elder GuardianFace.png
WitherSkeletonHead.png
ZombieFace.png
Idéző Sivatagi zombi Kóborló Magmakocka Nyálka Őrláng Őrszem Póklovas Shulker Rangidős őrszem Sorvasztó csontváz Zombi
PillagerFace.png
RavagerFace.png
RavagerJockeyFace.png
HoglinFace.png
ZoglinFace.png
PiglinBruteFace.png
DrownedFace.png
Rabló Pusztító Pusztító lovas Hoglin Zoglin Piglin verőlegény Vízbefúlt

Szelidíthető teremtmények

WolfFace.png
Llama Head.png
HorseHead.png
OcelotFace.png
MuleHead.png
Blue Parrot Face.png
DonkeyHead.png
Farkas Láma Ocelot Öszvér Papagáj Szamár
(Semleges, mikor nem szelíd.) (Semleges, mikor nem szelíd.)

Hasznos teremtmények

A hasznos teremtmények a játékosnak segítenek az agresszív lények elleni harcban.

Snowgolemhead.png
Vg face.png
Hógólem Vasgólem
Semleges, mikor természetesen keletkezett.

Főnök teremtmények

A főnök teremtmények a legerősebb és legpusztítóbb lények, és hosszabb, veszélyesebb csatákra vannak terverzve. Többnyire immunisak a hatásokra, és a láthatatlan játékosokat is látják.

Enderdragon face 3.png
WitherFace.png
Ender Dragon Wither

Közelgő teremtmények

A közelgő teremtmények még csak snapshotokban elérhetőek.

AxolotlFace.png
GlowSquidFace.png
GoatFace.png
Axolotl Fénylő tintahal Kecske

Nem használt

Lásd még: Nem használt funkciók

Ezek a teremtmények szerepelnek a forráskódban, és meg lehet idézni őket a /summon paranccsal, de standard körülmények között nem elérhetőek.

ZombieFace.png
Giant
Illusioner Head.png
KillerRabbitFace.png
UndeadHorseHead.png
Óriás Szemfényvesztő Vérnyúl Zombiló

Törölt

Lásd még: Eltávolított funkciók

Ezek a teremtmények nem elérhetőek a játék jelenlegi verzióiban.

BeastBoyFace.png
BlackSteveFace.png
HumanFace.png
RanaFace.png
SteveFace.png
Steve
ZombiePigmanFace.png
Beast Boy Black Steve Human Rana Steve Zombi-malacember

Education Edition teremtmények

Ezek a teremtmények csak az Education Editionben léteznek.

NPCFace.png
LearntoCodeMascotFace.png
NPC Ügynök

Apróságok

Pig smoke death.png
Füst mikor egy malac meghal.
  • Ha egy nyulat elnevezel "Toast" -nak akkor az egyik felhasználónak a barátnőjének elveszett nyulát fogja ábrázolni
  • Ha egy birkát "jeb_" (alsóvonás is szerepel a névben) -nek nevezel el, akkor a gyapjúja szívárvány színüvé változik.
  • Ha egy szörnytojást "Dinnerbone" vagy "Grumm" nevet adsz akkor a mob fejjel lefele terem ha használod a tojást.
  • A "Baba" mobok (pl: "baba" zombi) -nak a feje ugyan akkora mint a "felnőtt" példánynak, de kisebb a teste
  • A mobok halálát fehér füst jelzi.
  • A mobok többsége 16 blokk távolságra látnak el.
  • A játékosok el tudnak bújni a mobok elől nem szilárd blokkokban(pl: Cukornád), még akkor is ha mob látja őt elbújni (ez nem működik a pókokon).
  • Miután meghal egy játékos, vagy ha egy ellenséges szörny öli meg, az ellenséges szörnyek a játékos halálának helyszíne körül fognak mozogni, megkísérlik megtámadni a játékost. Ez azért van, mert a játékos ott marad láthatatlanul, olyan testtel, mely nem szilárd, de ott van. (Nyilvánvalóan ameddig a "Meghaltál" képernyő ott marad ebben helyzetben.).
  • Ha egy ellenséges szörny követ egy játékost, a játékos elkülönítheti önmagát, vagy a szörnyet egy falon keresztül, és a szörny nem fogja tovább követni a játékost.
  • A szörnyek nem járnak a sínek tetején, ha csak nem tolja őket egy másik szörny.
  • A szörnyek képesek páncélzattal együtt teremni, a /summon parancsot használva. A páncél nem jelenik meg minden szörny testén, de ettől függetlenül rajtuk lesz.
  • A bébi szörnyeknek a fejük ugyanakkora, mint a nagyobb változataiknak, csak testük kisebb.

Referenciák

Community content is available under CC BY-NC-SA 3.0 unless otherwise noted.