Piglin

Innen: Minecraft Wiki
Piglin.png
Baby Piglin.png

A piglinek semleges mobok, akik a Netherben élnek. Ellenségesek lesznek, ha a játékos nem visel legalább egy fajta aranyfelszerelést. A piglinekkel lehet cserekereskedelmet folytatni. Ez úgy működik, ha a játékos egy piglin elé kidob egy aranyrudat, az felszedi, megnézegeti és visszadob helyette valamit.

Spawnolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A piglinek a nether wastes és a crimson forest biomokban, illetve bástyaromokban spawnolnak négyes csoportokban a 11-es és az alatti fényességi szinteken. Minden piglinnek 20% esélye van, hogy kicsi piglinként spawnol.

Zsákmány[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A felnőtteknél 8,5% esély van arra, hogy a kezükben lévő fegyvert eldobják. (Aranykard, vagy számszeríj véletlenszerű tartóssággal.) Ezt az esélyt zsákmányolás varázslattal lehet növelni. Szintenként 1% eséllyel növekszik az esély.

A gyerek piglinek felszerelés nélkül spawnolnak

Páncél[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A felnőttek néha páncéllal spawnolnak, amik lehetnek simák és varázslattal ellátottak is.

Ezeket szintúgy 8,5% eséllyel lehet megszerezni véletlenszerű tartóssággal.

Tapasztalatpont[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A felnőttek 5 tapasztalatgömböt és további 1-3 db.-ot dobnak páncéldarabonként ha a játékos, vagy egy megszelídített farkas öli meg. a gyerek piglinek 1 tapasztalatgömböt dobnak.

Viselkedés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A piglinek irigykedve röfögnek, ha éppen azt nézik, hogy a játékos egy aranytárgyat fog a kezében.

A piglinek képesek kinyitni és bezárni faajtókat, mint a falusiak. Szintúgy mint a falusiak, ők sem képesek kinyitni kapukat, csapóajtókat, vasajtókat és vas csapóajtókat.

A piglinek nem tudnak úszni, ezért megfulladnak ha elsüllyednek a vízben; ez egy szándékos viselkedés. Természetes körülmények között nem védettek a lávától és a tűztől.

A piglinek képesek felvenni nyers és sült sertésszeleteket, ha náluk a tárgy egy blokkon belül van, hacsak nem tették meg ezt az elmúlt 10 másodpercen belül.

A tétlen piglinek visszavonulnak az élőhalott piglinek, zoglinok, nether portálok, lélektüzek, lélekfáklyák, léleklámpások és égő lélektábortüzektől. A piglinek nem menekülnek a lélektűzzel kapcsolatos tárgyak elől, ha a játékost kergetik, de az élőhalott piglineket akkor is kerülik. A gyerek piglinek ráadásul a withercsontvázak és a witherek elől is futnak.
A gyerek piglinek passzívak és a bébi hoglinokkal is szoktak játszani. Rohangálak és ráülnek a bébi hoglin hátára. Legfeljebb 3 kicsi piglin halmozódhat fel egy bébi hoglinon.

A kicsi piglineknek is lehet adni aranyat, de nem adni érte vissza semmit, és elrohannak, illetve ők is képesek felvenni páncélokat és arany szerszámokat és fegyvereket.

Az eldobott torz és karmazsin gombákat is fel tudják venni.

A gyerek piglinek nem tudnak felnőni. Ez egy szándékos viselkedés.

Ha a piglinek átkerülnek a sima világba, vagy az endbe, átváltoznak élőhalott piglinné, úgy mint a hoglinok zoglinná.

A piglinek ellenségesek a withercsontvázak és a hoglinok felé.

Piglin élőhalottá változik

Ha egy piglincsapat harcol hoglinok ellen és a piglinek győznek, ritkán előfordul, hogy tánccal ünneplik meg a győzedelmüket.

Piglin táncol