FANDOM

YI B-Luokka

383:57
Zombifioitunut Piglin
Zombi-Sikamies

Kunto

HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1 (16)

Vahinko

Helppo: HP1HP1 (4)
Normaali: HP1HP1HP1 (6)
Vaikea: HP1HP1HP1HP2 (7)

Spawnaus

nether (Riippumatta valoisuudesta)
Salaman osuminen sikaan

Luonne

Neutraali

Pudotukset

Spawnmuna

?

Miekatonzombiesika

Zombie-sika ilman miekkaa vanhoilla tekstuureilla

Zombifioituneet piglinit ovat Alpha -versiosta lähtien pelissä ollut joukko. Kuollessaan  Zombifioituneet piglinit voivat pudottaa mädäntyneitä lihoja ja kultakimpaleita. Zombifioituneet piglinit spawnaavat vain netheriin.

Käytös

Zombifioituneet piglinit vaeltavat ympäriinsä ilman määränpäätä, mutta varovat kielekkeitä ja pudotuksia. Jos pelaaja menee zombifioituneen piglinin lähelle, se kääntää päänsä pois jatkaen vaelteluaan. Zombifioituneet piglinit spawnaavat yleensä 4-10 yksilön joukoissa. Ne ovat neutraaleja, eli ne hyökkäävät pelaajan kimppuun vain uhattuina.

Ulkonäkö

Zombifioituneet piglinit muistuttavat ulkonäöltään sikamiestä. Sen ainoa "vaate" on lannevaate. Zombifioituneet piglinillä on aina kultainen miekka, joka voi olla lumottu. Osa sen vartalosta on päälle näkyvää luurankoa.

Sikamies

Notch on maininnut myös sen, että peliin tulee jossain versiossa "normaali Sikamies". Sikamiehen tekstuurit ovat jo valmiina, mutta Notch ei ole vielä maininnut milloin se lisätään.

Triviaa

  • Zombifioituneet piglinit ovat immuuneja laavalle ja tulelle.
    • Vaikkei laava itsessään tapakkaan Zombifioituneita piglinejä, voivat ne silti hukkua siihen.
  •  Zombifioituneet piglinit voivat mennä portaaleista normaaliin maailmaan.
  • Zombifioituneen piglinin ihossa oleva vihreä oli aluksi punaisen väristä, mutta sitä muutettiin sillä yhteisössä pidettiin yleisesti pikselimäisestä verettömyydestä.
  • Jos Zombifioituut piglin saa osuman ghastin lähettämästä tulipallosta, se hyökkää sen kimppuun.
  • Kun yhtä Zombifioitunutta pigliniä lyö, kaikki lähistöllä olevat sikazombit päästävät "HUMM!"-äänen ja hyökkäävät pelaajan kimppuun.
    • Jos Zombifioituneen piglinin tappaa ylämaailmassa, netherissä olevat zombifioituneet piglinit pysyvät neutraaleina.
  • Jos sikaan osuu salama, se muuttuu zombifioituneeksi pigliniksi.
  • Ennen zombifioituneet piglinit pudottivat paistettuja porsaankyljyksiä mädäntyneen lihan sijaan.
  • Zombifioituneet piglinit voivat spawnata ylämaailmaan portaalien läheisyydessä.
  • Kuten zombeille ja luurangoillekin,  Zombifioituneelle piglinillekkin voi pukea suojavarusteita.
  • Kyläläiset menevät karkuun Zombifioituneita piglinejä, kuten zombejakin, mutta zombifioituneet piglinit eivät jahtaa kyläläisiä.
  • Zombifioituneet piglinit voivat pudottaa kultakimpaleen sijaan kultaharkon, mutta siihen on 1/40 mahdollisuus, eli se on erittäin harvinaista.
  • Zombifioituneesta piglinistä voi myös spawnata pienenmpi veriso, vauvazombisika.
    Zombifioitunut piglin vanha

    zombifioituneen piglinin vanha tekstuuri jollion se oli sikamieszombi

Galleria

Katso myös