FANDOM

YI A-Luokka

lohikäärmeen muna
LM
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

end

Painovoima

Kyllä

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

45

Työkalu

Mäntä

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

122

Koodinimi

?

Lohikäärmeen muna eli Dragon Egg on erityinen kuutio, joka lisättiin peliin Minecraft 1.0.0 -päivityksen mukana. Jos endissä olevan päävastuksen ender-lohikäärmeen tappaa, spawnaa peruskalliosta tehty paluuportaali, jonka päällä on lohikäärmeen muna.lohikäärmeen muna on vielä tällä hetkellä aika turha, sillä sille ei olla vielä keksitty mitään muuta käyttötarkoitusta, kuin koriste.[1] lohikäärmeen munaa on vaikea saada kerätyksi, ja keräämiseen onkin vain muutamia tapoja.

Tämä esine on hyvin hyvin harvinainen joten tee näin:Saa sen putoamaan soihdun tai muun ei-kiinteän kuution päälle männän avulla

Älä ala hakkaamaan sitä.

Ääriportaali-Ehjä

Paluuportaali, jonka päällä on lohikäärmeen muna

Käytös

Jos lohikäärmeen munaa klikkaa vasemmalla tai oikealla hiiren painikkeella mikä tahansa esine kädessä, se teleporttaa uuteen paikkaan 15 kuution säteellä. Painovoima vaikuttaa lohikäärmeen munaan, ja jos se teleporttaa ilmaan se putoaa maahan. Jos lohikäärmeen muna putoaa pelaajan päälle, pelaaja ei tukehdu kuten hiekan ja soran alle jäädessä.

Keräämistapoja

lohikäärmeen muna muuttuu kerättäväksi resurssiksi muutamilla tavoilla, tässä niistä joitain:

  • Saa sen putoamaan soihdun tai muun ei-kiinteän kuution päälle männän avulla.
  • Alkaa tuhota sen vieressä olevaa kuutiota ja siirtää hiiren osoittimen lohikäärmeen munan päälle ennen kuution tuhoutumista. Tällöin se ei teleporttaa, koska pelaaja ei 'klikkaa' sitä millään painikkeella.
  • Räjäyttää räjähteen munan lähellä. Tässä kuitenkin on varottava ettei muna tuhoudu lopullisesti.

Bugit

  • On harvinainen bugi, jossa lohikäärmeen munan tuhoaa hakulla missä on lumouksia, vaikka olisi yksinpelissä, peli keskeytyy ja esiin tulee Sinut on poistettu serveriltä -valintaikkuna, missä on vain painike: Päävalikkoon.
  • On mahdollista, että ender-lohikäärme syntyy uudelleen endiin, jos paluuportaali sijoittuu endin reunalle.

Triviaa

  • Jos lohikäärme lentää lohikäärmeen munan läpi, se tuhoutuu.varmistettu?
  • Samcube, Mojangin virallisten Minecraft -julisteiden piirtäjä lisäsi lohikäärmeen munan yhteen näistä julisteista ennen kuin tieto sen lisäämisestä peliin oli edes julkaistu.
  • lohikäärmeen muna ei ole saatavilla esineenvalintaruudulla luovassa pelimuodossa (vain java).
  • lohikäärmeen munan voi saada luovaan muotoon jos tappaa ender-lohikäärmeen luovassa muodossa. Kun munan saa sitä voi laittaa ikuisesti kuten muitakin aineita.
  • Luovassa pelimuodossa lohikäärmeen munan voi kopioida Pick Block -näppäimellä.
  • Munasta nousee jatkuvasti pieniä, mustia, savun näköisiä partikkeleita.

Katso myös

Viitteet

  1. Jeb Twitterissä