Abrir menú principal

1.16.210
Edición

Edición Bedrock

Fecha prevista de lanzamiento

?

Versiones de desarrollo
Betas (10)

1.16.210 es una actualización menor para Edición Bedrock, cuya fecha concreta aún no ha sido anunciada. En ella, se incluirán nuevos sonidos ambientales al Nether, además de correcciones a errores variados.[1][2]

Sumario

AdicionesEditar

GeneralEditar

Ambiente
  • Se han añadido nuevos sonidos ambientales al Nether.[3]
    • Cada bioma del Nether reproducirá diferentes sonidos.
Opciones
  • Se ha añadido la opción de "texto a voz" en los ajustes de sonido.

CambiosEditar

Formato de comandosEditar

/camerashake
  • Se ha añadido el comando "detener acción".
/clone, /fill, /setblock
  • Added new slash command options for passing in a list of block states to set on the block being spawned.
/structure
  • Ahora podrás borrar la lista de estructuras guardadas con el comando /structure delete.

GeneralEditar

Accesibilidad
  • Se ha cambiado el nombre de las siguientes opciones:
    • "Enable Text To Speech For Chat" por "Text To Speech For Chat".
    • "Enable Text To Speech with Device Settings" por "Text To Speech with Device Settings".
    • "Enable UI Screen Reader" por "Text To Speech For UI".
Controles
  • Ahora se puede activar el modo de pantalla completa pulsando F11 como atajo en el teclado.

ArreglosEditar

Vanilla Parity
Estabilidad y rendimiento
  • Se ha corregido un error fatal que podía ocurrir al cambiar los ajustes de idioma.
General
  • Los jugadores pueden unirse de nuevo a servidores cuando estos tienen una relación de visión-distancia ajustada a un valor de 4 o menos (BDS-8855).
  • Animations for custom mobs based on vanilla actor types for their "runtime_identifier" (such as Pandas and Polar Bears) will now work properly (MCPE-95898).
  • Brought back capability to rejoin a server after it has been suspended and resumed.
  • Updated outdated loading screen tips (MCPE-98977, MCPE-102293).
  • Las cajas de shulker ya no pierden todo su inventario al eliminar su tinte en un caldero (MCPE-108196).
  • Se ha añadido una nueva lógica a los monstruos que desmontan a jinetes.
  • This also introduces a more fine grained entity height check allowing different dismount places for entities of different heights.
  • The player will no longer dismount into liquids (lava or water) from rideables such as boats.
  • Ahora, los errores al iniciar sesión tienen un mensaje de ayuda más explicativo, y se proporcionarán los códigos de error asociados.
  • Ink Sac from Wandering Trader can now be used for crafting and it can be stacked (MCPE-101087).
  • Se ha corregido un error que causaba que la animación del enderdragón fuera poco nítida (MCPE-105892).
  • Fixed a bug that prevented Actors from initializing their animation component.
  • Fixed Pork Chop achievement and trophy being unlocked by raw porkchop (MCPE-95446).
  • Fixed a bug where foxes wouldn't knock off and eat sweet berries (MCPE-70790).
  • Clicking "Download Template" when missing required templates of an existing world now correctly downloads the required templates.
  • Se ha corregido un error que permitía a los jugadores colocar generadores personalizados por defecto en el modo Aventura.
Jugabilidad
  • Mining a Crimson Hyphae with Silk Touch now returns a placeable block.
  • In all worlds created with the same seed, the same chest will now always generate the same content in the same order (MCPE-72432).
  • Double Chests placed at chunk borders don't become partially invisible and don't crash the title when they are opened (MCPE-106030).
  • Golden Apple and Enchanted Apple now have colored hotbar text when selecting them (MCPE-64427).
Monstruos
  • Se ha corregido un error por el que los loros podían volar verticalmente hacia arriba de forma indefinida.
  • Zombie villagers spawned from zombie spawners on Marketplace worlds that were created after version 1.11 now correctly spawn as V2 zombie villagers. When cured, they will now correctly turn into V2 villagers.
  • Horses, Donkeys, Mules, Skeleton Horses, and Zombie Horses can now properly be given custom names, and identified using their respective "runtime_identifier".
Gráficos
  • Fixed an issue with maps rendering over transparent objects when attached to item frames in RTX worlds.
  • Reduced ghosting of fish when viewed through the water with DLSS enabled.
Accesibilidad
  • Se ha corregido un error por el que el lecto de pantalla no leía el título de la pantalla de permisos.
Mejoras técnicas
  • Changing RideableComponent property rotate_rider_by to function for custom mobs.
  • A boolean parameter called "ignore_game_mode" is added for the block event response "decrement_stack", set to false by default. Thus "decrement_stack" no longer decreases the item stack when playing in Creative by default.
Marketplace
  • Fixed upgrade path for format_version 1.13.0 boats to be properly upgraded to 1.16.100, which resolves a bug where boats in templated worlds with a version lower than 1.16.100 had no gravity (MCPE-104934).
Comandos
  • Documentation for Bedrock Server Commands has been updated to show the correct commands for permission reloading and listing (BDS-2341).
  • Teleport command now correctly aligns your rotation with the destination entity (MCPE-35979).
  • Selector argument options can again be seen and auto-completed correctly after specifying one (MCPE-59794).
  • Spawn events now show as suggestions for the /summon command (MCPE-101112).
  • SendCommandFeedback no longer prevents display of outgoing messages (MCPE-95217).
  • Multiple /tickingarea add or /tickingarea remove commands performed during the same tick will no longer result in inaccurate messages about the number of ticking areas in use.
  • Players can no longer overrun the maximum number of standalone ticking areas in use by adding them all in the same tick.
  • The /setblock command now supports setting the connected state for the soul_lantern block (MCPE-89609).
  • The /setblock command now supports setting the rotation state for the chain block (MCPE-105912).
  • 'SetBlock' and 'SetBlockAtPos' events now support custom block states.
Tablas de puntuación
  • Score values on the scoreboard now align on the right of the table (MCPE-64973).
Bloques
  • Fix for certain Marketplace worlds having incorrect block data when played on Realms and multiplayer between mobile and PC.
Generación del mundo
  • Los archivos de tipo "Mcstructure" guardados con entidades ya no provocarán un error fatal en el juego al cargarlos en el mundo (MCPE-63387).
Pantalla de logros
  • Se ha eliminado la leyenda de comandos de el panel de resumen en la página de logros cuando la narración por voz está activada.
  • Fixed an issue where the scrollbar could be hidden behind the input legend.
  • Se ha corregido un error por el que la página de detalles de un logro mostraba su contenido por detrás de la leyenda de comandos.
  • Se ha actualizado el tamaño del marco obtenido al desbloquear un logro.
  • Se ha actualizado el arte del marco de los logros desbloqueados.

CuriosidadesEditar

  • Esta versión (1.16.210) tiene el mayor número alcanzado hasta el momento para una versión, con el valor "210".

ReferenciasEditar